Sunday, 5 April 2009

Adik Baru SalamQiswah 30/03/2009


Assalammualaikum semua..
maaf ye lama x updateblog, hari tu kan masa 30/03/2009 deqwah dapat adik baru.. seronok sangat.. adik dgn umi duduk hospital 2 hari, deqwah tak sabar2 nak tunggu adik balik.. eh lupa plak nak bagitahu, sekarang ni kan deqwah dah jadi kakak, jangan panggil deqwah, deqwah lagi ye, panggil je kak Qis. tapi semua orang lupa nak panggil kak qis asyik panggil 'deqwah' je.. penat dah kak qis nak bagitahu..



adik ni x de nama lagi.. tapi deqwah panggil dia adik tasya, deqwah suka nama tasya.. macam dalam TV tu, nama adik dia Tasya, Comel sangat, dia sayang adik dia.. deqwah pun nak macam tu juga sayang kat adik..

kadang2 deqwah panggil adik syaiba, abah cakap qiswah 2 maknenya kelambu ka'abah dan Syaiba 2 penjaga pintu kaabah.. jadi kena panggil Syaiba, abah cakap Tasya x de makne.

Deqwah tak boleh pegang sangat deqsyaiba, ummi cakap nak pegang adik kena basuh tangan dulu, tak boleh pegang kuat2 nanti dia sakit.sekarang ni deqwah dah tak tidur dengan ummi, dulu deqwah tido je ngan ummi atas katil, abah beli tilam untuk letak kat bawah katil.. ummi cakap x boleh tido kat atas dah ngan ummi, sebab deqwah tido lasak suka guling2 ummi takut kena adik..

okeyla tu je untuk kisah hari ni.. deqwah nak tengok adik Syaiba ni..

1 comment:

IBU HAYATI said...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan >MBAH KABOIRENG< dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi >MBAH KABOIRENG< dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan >MBAH KABOIRENG< meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan >MBAH KABOIRENG< kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik >MBAH KABOIRENG< sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja >MBAH KABOIRENG< DI 085_260_482_111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI